Media

Tiedote 8.2.2021

Restbar Group panostaa ruokatoiminnan kehittämiseen

Pirkanmaalainen ravintola-, catering- ja viihdeyhtiö Restbar Group panostaa lähivuosina voimakkaasti ruokatoiminnan kehittämiseen. Osana Restbar Groupin vuosille 2021-2022 määritettyä strategiaa, yhtiö on palkannut ruokatoiminnan kehityspäälliköksi Jenni Mattssonin.

Jenni Mattsson aloittaa Restbar Groupin ruokatoiminnan kehityspäällikkönä maanantaina 8.2.2021. Mattsson vastaa Restbar Groupin ruokatuotteen ja keittiöhenkilökunnan kehittämisestä sekä ruokatoiminnan tuloksellisuudesta kaikissa yksiköissä. Lisäksi Mattsson osallistuu voimakkaasti Restbar Groupin strategian mukaisen kasvun luomiseen osana johtoryhmää.

Mattsson on viimeksi toiminut ruoan ryhmäpäällikkönä Pirkanmaan Osuuskaupan palveluksessa vastuullaan ruoan kehitystiimin sekä operatiivisen liiketoiminnan johtaminen, ruokatuotteen kehitys ravintoloissa ja kauppojen palvelutiskeillä, sekä henkilökunnan ruokaosaamisen kehittäminen.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Mikko Hannula
p. 040 5454478, mikko.hannula@restbar.fi

 

Tiedote 17.12.2020

Tekninen virhe verkkokaupassa

Lisätietoa maksusuorituspyynnön saaneille asiakkaille

Osa verkkokauppojemme asiakkaista on tänään saanut sähköpostin, jossa kerrotaan verkkokaupassa ilmenneestä ongelmasta ja pyydetään suoritusta avoimeen saatavaan. Kyseinen viesti on herättänyt hämmennystä ja epäilyksiä viestin aiheellisuudesta. Tämä tiedotteemme sisältää lisätietoja ja toimintaohjeet sähköpostinviestin saaneille asiakkaillemme. Olemme pahoillamme asian selvittelystä aiheutuvasta vaivasta asiakkaillemme.

Ylöjärvellä, Nokialla ja Kangasalla sijaitsevien Pepper-ravintoloiden ja Pirkkalassa sijaitsevan Bar & Grill Oliver´sin verkkokaupoissa on ilmennyt tekninen virhe, jonka vuoksi osa asiakkaiden verkkokauppaostoista ei ole tilittynyt ravintolalle. Vika havaittiin kesällä ja verkkokauppojen teknisestä toteutuksesta vastannut Vilkas Group etsi sen syytä syksyn ajan. Verkkokaupassa ilmennyt ongelma ei koskenut kaikkia kyseisten ravintoloiden verkkokaupoista tehtyjä tilauksia vaan satunnaisesti joitain yksittäisiä tilauksia. Ongelman sattumanvaraisuuden vuoksi virheen juurisyyn löytäminen ja sen kohteena olevien tilausten yksilöinti vaati poikkeuksellisen paljon aikaa. Ongelma on nyt paikallistettu ja toimintahäiriö verkkokaupan teknisessä ratkaisussa on korjattu. Restbar Groupin ja Vilkas Groupin johto käsittelivät tilitysongelmaa marraskuussa 2020 ja tekivät päätöksen lähestyä sähköpostitse niitä asiakkaita, joiden tilauksissa kyseinen ongelma on ilmennyt.

Restbar Groupin ravintolat käyttävät tamperelaisen Vilkas Groupin verkkokauppapalvelua, johon on liitetty Klarnan toteuttama maksuliikenneratkaisu. Verkkokauppaostojen tilityksissä ilmenneet ongelmat koskevat osaa niistä tilauksista, joissa maksutavaksi on valittu luottokortti tai verkkopankki sekä myös osaa niistä tilauksista, joissa maksutavaksi on valittu Klarnan lasku. Vikatilanteissa luottokorteilla ja suoraan verkkopankista maksetut tilaukset on veloitettu asiakkailta, mutta summa on myöhemmin palautettu asiakkaille. Mikäli asiakas on valinnut maksutavaksi laskun, hän ei välttämättä ole saanut laskua lainkaan. Asiakkaille lähetetty viesti koskee näitä tilauksia, joiden maksua ei siis ole joko peritty asiakkaalta lainkaan tai asiakkaalta kertaalleen veloitettu maksu on myöhemmin palautettu asiakkaalle. Pyydämme näitä asiakkaita suorittamaan verkkokauppaostosta syntyneen laskun ravintolalle viestissä mainituilla tiedoilla.

Asiakkaille lähteneissä sähköpostiviesteissä näkyy lähettäjänä Pepper Bar & Restaurant Ylöjärvi ja lähettäjän sähköpostiosoitteena ylojarvi@pepper.fi. Valitettavasti nämä samat lähettäjätiedot ovat jääneet myös niihin viesteihin, jotka kohdistuvat Kangasalan ja Nokian Pepperin sekä Pirkkalassa sijaitsevan Bar & Grill Oliver´sin verkkokauppatilauksiin. Muun sisällön osalta tiedot ovat oikein eli asiakkaan tilausta koskevat yksilöintitiedot ja maksuohjeet ovat oikein. Pahoittelemme, että virhe lähettäjätiedoissa on aiheuttanut ylimääräistä hämmennystä asiakkailla.

Tänään tehdyissä selvityksissä on ilmennyt myös tapauksia, joissa tilauksen summa on veloitettu asiakkaalta mutta rahat ovat jääneet verkkokaupan teknisen ongelman vuoksi Klarnalle odottamaan tilittämistä. Näissä tapauksissa asiakkaalta on siis veloitettu verkkokauppaosto aivan oikein mutta verkkokaupan tilaus näkyy silti ravintolassa avoimena. Näiden tapausten osalta lähetetty viesti on täysin aiheeton eikä aiheuta asiakkaalta minkäänlaisia toimenpiteitä. Jatkamme näiden yksittäistapausten selvittelyä Vilkas Groupin ja Klarnan kanssa. Pyydämme asiakkaita poistamaan heille aiheettomasti lähetetyn viestin.

TOIMINTAOHJE

Jos olet saanut viestimme puuttuvasta maksusuorituksesta, toimi seuraavasti:

  1. Jos olet maksanut tilauksen luottokortilla tai verkkopankissa, tarkista onko sinulta kertaalleen veloitettu summa palautettu myöhemmin takaisin. Yleensä palautus on tapahtunut noin kuukauden kuluessa alkuperäisestä veloituksesta. Halutessasi voit selvittää palautuksen tilanteen Klarnan asiakaspalvelusta viestissä olevilla tiedoilla. Jos veloitus on palautettu sinulle, pyydämme sinua suorittamaan tilauksen maksun ravintolalle viestissä olevilla maksutiedoila.
  2. Jos olet maksanut tilauksen luottokortilla tai verkkopankissa eikä veloitusta ole palautettu sinulle, viestimme on sinun osaltasi aiheeton. Olemme kiitollisia jos ilmoitat asiasta ravintolatoimenjohtaja Timo Hannulalle sähköpostilla timo.hannula@restbar.fi.
  3. Jos muistat valinneesi maksutavaksi Klarnan laskun, tarkista oletko saanut laskun. Halutessasi voit selvittää laskutustilanteen myös Klarnan asiakaspalvelusta viestissä olevilla tiedoilla. Jos et ole saanut laskua, pyydämme sinua suorittamaan tilauksen maksun ravintolalle viestissä olevilla maksutiedoila.